Ētikas kodekss ir ceļvedis studentiem, akadēmiskajam un administratīvajam personālam ikdienā. Tas ir pamats situācijas izvērtēšanai, ja rīcība ir novirzījusies no kodeksā noteiktajām ētikas normām. Kodeksā ir noteikts, kas jāievēro augstskolas administratīvajam un akadēmiskajam personālam attiecībās ar studentiem, kolēģiem, darba devēju, kā arī studentiem savstarpējās attiecībās ar pasniedzējiem, augstskolas darbiniekiem, citiem studentiem un klientiem prakses vietās.

Augstskolas administratīvais un akadēmiskais personāls

1. Ētiskā atbildība pret sabiedrību
* Sekmēt izpratnes veidošanu sabiedrībā par sociālā darba misiju un augstskolas lomu tajā, veicināt sociālās politikas veidošanu valstī.
* Nodrošināt, lai iespētas mācīties un augstskolas sniegtie pakalpojumi būtu pieejami visiem, kam tas nepieciešams.

2. Ētiskā atbildība pret studentu

* Cienīt studenta personību, atzīt katra studenta vērtību neatkarīgi no tautības, dzimuma, ticības, stāvokļa sabiedrībā, seksuālās orientācijas.
* Veidot radošu sadarbību ar studentiem, tās pamātā liekot taisnīgumu, godīgumu un cieņu.
* Nodrošināt visiem studentiem vienādas iespējas mācībās. Nepieļaut nekādas privilēģijas saistībā ar to, kurā kursā mācās students, kādu amatu ieņem savā darbavietā, kāds pasniedzējs ar viņu strādā u.tml.
* Saglabāt konfidenciālu informāciju par studentiem atbilstoši informācijas atklātības likumam. Tas attiecas uz adresi, vecumu, ģimenes stāvokli, ieņemamo amatu, telefona numuriem, akadēmisko programmu (eksāmenu rezultāti, novērtējums), personisko labklājību (veselības stāvokli, personisko dzīvi, finansiālo stāvokli).
* Neizmantot savu statusu, liekot studentiem pieņemt kāda politiska grupējuma vai reliģiskas organizācijas uzskatus.
* Nodrošināt studentus ar nepieciešamo informāciju par mācību organizāciju, norisi un izmaiņām.
* Ar savu rīcību nepazemot studentus (nepubliskot patstāvīgos darbus bez autora piekrišanas, neizlikt zināšanu vērtējumus un finansiālās saistības visu apskatei, nepārspriest studenta rīcību bez viņa klātbūtnes).
* Neizmantot darba kolēģus un studentus klientu statusā savā privātajā praksē.

3. Ētiskā atcildība pret kolēģiem
* Sekmēt darbīgas, radošas profesināļu komandas izveidi, tādejādi nodrošināt problēmbāzēto pieeju mācībās.
*Dalīties pieredzē un pedagoģiskajā meisterībā ar kolēģiem, īpašu uzmanību veltot jaunajiem lektoriem.
*Laikus un kvalitatīvi veikt amata pienākumus, lai neradītu grūtības kolēģiem savu neizdarīto darbu dēļ. Atzīt profesionālās atbildības prioritāti.
*Dalīties iegūtajā profesionālajā informācijā ar kolēģiem.
*Būt atbildīgam par savu profesionālo kompetenci, teorētisko un praktisko zināšanu papildināšanu. Būt drosmīgam un atzīt savu nezināšanu vai nevarēšanu kādā no jomām, nepieļaut neprofesionālu darbību ar studentiem.
*Atbalstīt kolēģu profesionālo darbību, atzīt viņu paveiktā nozīmīgumu, neizcelt sevi, noniecinot citu darbu.
*Saglabāt konfidenciālu informāciju par kolēģiem atbilstoši informācijas atklātības likumam (adrese, telefons, vecums, ģimenes stāvoklis, alga).
*Nepieņemt lēmumus kolēģa vietā jautājumos, kas saistīti ar kolēģa akadēmisko un sabiedrisko darbību ( uzstāšanos konferences, semināros, televīzijā, radio utt).
*Bez kolēģu klātbūtnes nekritizēt viņus, nepieļaut neko, kas varētu mazināt kolēģu autoritāti. Atklāti sniegt konstruktīvu vērtējumu koleģu un savam darbam, saglabājot labvēlīgu attieksmi.

4.Ētiskā atbildība pret darba deveju
*Pildīt visas darba līgumā, amata pienākumos un ar darba devēju saskaņotās saistības.
*Strādāt godīgi, uzticetos pienākumus veikt radoši un laikus, lai nodrošinātu kvalitatīvu darbu, saglabātu un celtu augstskolas prestižu.
*Atbilstoši autortiesību likumam aizsargāt nepublicēto augstskolas intelektuālo īpašumu (mācību programmas, moduļa aprakstus, pasniedzēju un studentu veiktos pētījumus), neizmantojot tos ārpus augstskolas " Attīstība”.
*Darba devēja materiālos resursus izmantot tikai paredzetajiem nolukiem.
*Publisku paziņojumu, uzstāšanos, sabiedrisku iniciatīvu gadijumos paskaidrot, vai darbojas augstskolas vai personīgajā vārdā.

Studenti

1.Ētiskā atbildiba pret augstskolu, akadēmisko un administrative personal un citiem studentiem
* Veidot sevī cienas pilnu attieksmipret jebkuru cilvēku, izkopt pateicības jutas, tolerance, būt izpalīdzīgam, iecietigam un palīdzet darīt to pārejiem studentiem.
*Izturēties ar cieņu, godīgi un pieklājīgi pret citiem studentiem, akadēmisko un administrative personal.
*Attīstīt profesionālas vērtības, zināšanas, prasmes un iemaņas, atturēties no jubkuras rīcības, kas varētu nelabvēlīgi ietekmēt apkārtejos cilvēkus un/vai augstskolas prestižu.
* Mācities atbilstoši augstskolas prasibam, alikus iesniegt visus darbus, neradot pārslodzi sev un mācībspēkiem.
*Saskaņa ar autortiesību likumu, izstrādājo tzinātniskās pētniecības darbus, ka arī veicot mācību uzdevumus, obligāti norādīt izmatoto darbu nosaukumu un autorus.
* Neizmanto augstskolas mācībspēku lekciju materiālus, augstskolas studentu vajadzībām sagatavotos metodiskos līdzekļus, diplomdarbus un projektus kā savus personīgos materiālus lekciju lasīsanai, publiskajām u.tml.
*Atbilstoši likumam par zinātnisko darbību atbildēt par savu zinātnisko pētījumu rezultātu objektivitāti.
*Nodarbības ierakstīt audio vai video formātā, tikai ja pasniedzējs tam piekritis.
*Netraucēt studentus un pasniedzējus nodarbības (laikus ierasties auditorijā, izslēgt mobile telefonu, mobilizēties grupu darbam).
*Cienīt katra cilvēka brīvību, savtīgi neizmantojot akadēmiskā un administrative personāla private laiku (Brīvdienas, vēlās vakara stundas: telefona zvani uz mājām u.tml.).
*Saudzīgi lietot augstskolas intervalu, bibliotēkas grāmatas laikus atdot bibliotēkā neaptraipot un nesasvītrojot.
*Attiecības ar citiem studentiem kārtot patstāvigi, atklati, nepieļaujot aprunasanu, cenšoties neiesaistīt augstskolas akadēmisko un administrative personlālu.

2.Ētiskā atbildība pret klientiem un prakses vietu
*Nevienu personu nediskriminet saistība ar tās dzimumu (ieskaitot grūtniecību un seksuālo orientāciju), rasi (ieskaitot ādas krāsu, nacionalitāti un etnisko vai nacionālo piederību), ģimenes status, fiziskajiem vai intelektualajiem traucejumiem.
*Savu politisko parliecību un reliģiskos uzskatus neuzspiest klientiem un neņemt par pamatu klienta social problem risināšanā.
*Nepieļaut stereotipus sociaol pakalpojumu sniegšanā (saistībāar cilvēka tautību, reliģisko pārliecību utt.).
*Prakses un zinātniski pētnieciskā darba laikā atcerēties, ka klienta vards un iegūtā informācija ir konfidenciāla.
*Nepārspriest auditorijā konfidnciālus materialus. Demonstrējot videomateriālus, vispirms saņemt klienta atļauju, turklāt tehniski nodrošinat konfidenciālās informācijas par klientu saglabāšanu.
*Pēc prakses nav ieteicams turpināt personīgus kontaktus ar klientiem.
*Praksē risinot gadījumu ar klientu, to atrisināt līdz galam vai profesionālā veidā nodot kolēģiem konkrētajā institūcijā.
*Prakses laikā godīgi un cieņu attiekties pret prakses direktoru, kolēģiem, klientiem, sevi. Jebkura personiskas negatīvas attieksmes izrādišana traucē profesionālajam attiecībām.
*Ja praksē rodas sarežģijumi, kurus students nespēj saviem spēkiem vai ar supervizora palīdzību atrisinat, vai ir izmaiņas prakses gaitas organizacijā, informet prakses direktoru.
Kodeksa neievērošanas gadījumi tiek izskatīti augstskolas ētikas komisijā, kas dod atzinumu par augstskolas student un darbinieku atbilstibu turpmākām studijām vai profesionālāsa darbības veikšanai.


Ētikas kodekss apstiprināts
Augstskolas senāta sēdē
2001.gada 29.augustā